Selasa, 11 September 2012

Kisah Tauladan...

Nak share satu cite nie... satu hari sekeluarge aku nk g tengok abg aku kat hospital...

Ceritenye bermula bile bapak aku nk undur kerete... pastu mak aku tanye bapak aku bawak dompet x... Tibe2 time bapak aku nk chek, bapak aku terpijak pedal minyak... time tu gear masih lagi di posisi undur... apelagi mengundur la kate bapak aku dgn lajunye dan hampir melanggar tiang garaj rumah aku... Mujur bapak aku sempat menekan pedal brake... Huru hare jadinye...

  Sejak hari itu bapak aku mule berhati2 dan sentiase menggunakan gear bebas(N) apabila berada dalam keadaan pegun...

So... kalian ambillah iktibar dr kejadian ini... Tapi keadaan berlaku kepada kereta bertransmisi automatik... tapi untuk langkah keselamatan tak salah digunakan untuk kerete transmisi manual...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan